Sklepy / Usługi · 2 czerwca 2021

Gdzie najlepiej założyć sklep internetowy?

Jest wiele platform, które umożliwiają nam stworzenie własnego sklepu dostępnego dla klientów w Internecie. Niektóre z nich są płatne, inne – zupełnie darmowe. Gdzie najlepiej założyć sklep internetowy?

Shoper

Firma Shoper SA oferuje gotowe oprogramowanie umożliwiające stworzenie własnego sklepu internetowego. Działa na rynku od 2005 roku i jest jedną z najlepiej ocenianych przez sprzedawców platform.

Zalety

Podstawową zaletą platformy Shoper jest to, że system umożliwia obsługę całego procesu zakupowego. Oznacza to, że pomoże nam nie tylko przyjąć zamówienie złożone przez klientów naszego sklepu, ale także ułatwi wysyłkę oraz rozliczenie księgowe zakupu.

Inną dużą zaletą jest wewnętrzny system płatności, obsługujący wszystkie najczęściej używane przez klientów metody – od przelewów, przez karty, po BLIK i Google Pay.

Nie możemy zapomnieć o funkcjonalnościach pozwalających na dotarcie do większej ilości klientów. Uzyskamy to dzięki temu, że platforma zintegrowana jest nie tylko z Allegro i Facebookiem, ale także portalami takimi jak Ceneo.

Wady

Wśród wad najczęściej wymieniamy cenę platformy. Chociaż przez pierwsze 14 dni skorzystać możemy z darmowego okresu próbnego, to po tym czasie przychodzi moment na wykupienie abonamentu. Większość zaawansowanych funkcjonalności dostępnych jest dopiero w najdroższych pakietach.

Inną wadą jest brak dostępu do kodu źródłowego strony. Jest to spory problem dla osób, które cenią sobie swobodę w budowie strony i dopracowywaniu jej szczegółów. Takie rozwiazanie daje też ograniczone możliwości jeśli chodzi o naprawianie występujących na stronie błędów.

Shopgold

Shopgold jest jednym z dostępnych na rynku oprogramowań, dzięki którym prowadzić można sklepy internetowe.

Zalety

Wśród zalet użytkownicy oprogramowania Shopgold wymieniają przede wszystkim to, z jaką łatwością można je obsłużyć. Zapewnia to maksimum funkcjonalności bez potrzeby zgłębiania skomplikowanej wiedzy.

Shopgold jest również bardzo przyjazny dla klientów. Umożliwia łatwe wyszukiwanie produktów i bezproblemowy zakup.

Warto zauważyć, że dzięki sposobowi w jaki program został stworzony, Shopgold umożliwia pozycjonowanie stron sklepu za pomocą SEO.

Wady

Do wad zależy przede wszystkim to, że Shopgold jest kolejną płatną platformą. Problemem jest też to, że trudno doszukać się w sieci obiektywnych opinii na temat platformy.

Sky_shop

Oprogramowanie Sky_shop umożliwia odsługiwanie zarówno internetowych sklepów, jak i hurtowni, a jego historia sięga 2009 roku. Od tamtego czasu oprogramowanie jest stale aktualizowane, aby sprostać ciągle pojawiającym się nowym potrzebom tak sprzedających, jak i klientów.

Zalety

Choć to kolejne płatne narzędzie do tworzenia klepu, to warto zauważyć, że wraz z zakupem abonamentu otrzymujemy także wsparcie Obsługi Klienta oraz hosting serwerów o dużym bezpieczeństwie.

Na uwagę zasługuje także szeroka gama obsługiwanych branż. Znajdziemy tu narzędzia do obsługi około 1200 rodzajów biznesu.

Na dużą popularność oprogramowania składają się także wszystkie ważne dla branży sprzedaży internetowej funkcjonalności. Sky_shop umożliwia wygodne projektowanie grafiki sklepu przy pomocy łatwych w obsłudze szablonów, skonfigurowanie sklepu z kilkoma firmami kurierskimi, systemami płatności internetowej, a także platformami aukcyjnymi i marketingowymi.

Wady

Wśród wad możemy wymienić podstawową bolączkę wielu tego typu sklepów, a więc brak dostępu do kodu źródłowego strony.. Oznacza to, że wszystkie problemy rozwiązywać musimy poprzez bezpośredni kontakt z programistami platformy.

Niebagatelną wadą tego rozwiązania jest też cena. Abonament w przypadku Sky_shop płacimy każdego miesiąca, a wszystkie dodatkowe usługi wymagają uiszczania kolejnych opłat.

Prestashop

Prestashop to otwarte oprogramowanie do tworzenia sklepów internetowych, które w swojej podstawowej formie sprawdzi się w wypadku małych i średnich sklepów. Jeśli planujemy otworzyć duży sklep, będzie nam potrzebny Prestashop w wersji rozszerzonej.

Zalety

Dużą zaletą Prestashop jest możliwość pozycjonowania witryny za pomocą SEO, co nie jest gwarancją w przypadku tego typu sklepów.

Użytkownicy chwalą oprogramowanie także za międzynarodowe wsparcie oraz możliwość obsługi witryny w wielu językach.

Na korzyść platformy działa także dostępność wielu ważnych funkcjonalności. Możemy na przykład wystawiać przy jego pomocy faktury, obsługiwać płatności w różnych walutach wszystkimi powszechnie stosowanymi metodami, a także utworzyć newsletter i porównywarkę cen.

Podstawową zaletą Prestashop jest także to, że jest oprogramowaniem w swej podstawowej wersji darmowym. Dopiero gdy pokusimy się o rozszerzenie sklepu, przyjdzie nam sięgnąć do portfela.

Wady

Jedną z wad oprogramowania jest to, że w związku z częstymi aktualizacjami występuje potrzeba równie często wdrażania poprawek do naszego sklepu. Co gorsza, poprawki te nie wgrywają się samodzielnie – trzeba to robić ręcznie.

Pojawiają się także wątpliwości co do tego, czy oprogramowanie jest w stanie poradzić sobie z obsługą naprawdę dużych sklepów, nawet w swojej rozszerzonej wersji. Istnieje więc możliwość, że jeśli nasz sklep odniesie sukces i znacznie się rozrośnie, trzeba będzie przenieść go na jedną z konkurencyjnych platform.