Jak jest zbudowany kontener morski? Kontener morski to skrzynia metalowa wykorzystywana do przewozu i przechowywania towarów. Zastanawialiście się kiedyś jak zbudowany jest kontener morski? Z pewnością tak, dlatego przychodzimy zaspokoić Waszą ciekawość. Oto jak powstają kontenery morskie. Co więcej przeznaczenie kontenerów morskich może być różne. Często powstają mieszkania z kontenerów morskich, które są tanie w budowie. Kontener morski mieszkalny jest prosty w budowie, co przesądza o jego popularności.
Proces stwarzania kontenerów morskich

Jak jest zbudowany kontener morski?
Pierwszym zadaniem jest wykonanie paneli ściennych. W tym celu duże arkusze blachy stalowej są cięte na panele o wymiarach 240 cm x 90 cm. Następnie arkusze te są piaskowane i ryflowane. Arkusze są pofalowane, aby nadać im wytrzymałość, i to właśnie nadaje kontenerom morskim strukturę przypominającą fale. Gdy arkusze są już pofałdowane, są one układane i spawane razem, aby stworzyć panel ścienny. Ostatnim krokiem w ukończeniu panelu ściennego jest przyspawanie kwadratowych rur do górnej i dolnej części ściany. Rury te zostaną później użyte do przyspawania podłogi i dachu do ściany. Po ukończeniu panelu ściennego należy zmontować ramę podłogową. Rama podłogi wykonana jest głównie z belek dwuteowych. Dwie dłuższe belki dwuteowe układa się pod kątem prostym do siebie. Następnie mniejsze belki dwuteowe są spawane pomiędzy dłuższymi belkami dwuteowymi, aby stworzyć podstawę w kształcie płyty. Po zakończeniu spawania, rama podstawy jest szlifowana szlifierką listkową, aby upewnić się, że nie ma nierównych spawów. Teraz należy wykonać przednią i tylną część kontenera. Drzwi, podobnie jak ściany boczne, również wykonane są głównie ze stali falistej. Po przycięciu blachy falistej na odpowiedni wymiar, jest ona pokrywana kwadratowymi rurami stalowymi. Następnie drzwi są ponownie szlifowane na gładko, aby usunąć nierówne spawy. Słupki narożne są następnie przyspawane do belek dwuteowych, a następnie poszczególne drzwi są przyspawane do belek dwuteowych.
Czytaj również:
Końcowa faza budowy kontenera
Kontener morski nabiera teraz prawdziwego kształtu, ponieważ ramy drzwi są przesuwane dźwigiem na ramę podłogi. Rama drzwiowa jest spawana, a następnie panele ścienne są również przesuwane korbą na miejsce i spawane. Na koniec opuszczany jest panel dachowy i spawany na miejscu, dzięki czemu powstaje kompletna skorupa kontenera. Kontener jest następnie przetaczany do lakierni i gruntowany. Podkład jest pierwszą warstwą farby, która jest natryskiwana na kontener i stanowi powłokę przygotowawczą. Zapewnia ona lepsze przyleganie kolejnych warstw farby do pojemnika, a także stanowi dodatkową warstwę ochronną dla pojemnika. Po wyschnięciu podkładu pojemnik jest kilkakrotnie malowany natryskowo. Wielokrotne malowanie ma na celu zapewnienie ochrony kontenera przed trudnymi elementami podróży morskiej, takimi jak sól i woda. Kolejnym krokiem jest montaż drewnianej podłogi na ramie podłogowej. Na dno kontenera wykorzystuje się sześć arkuszy sklejki. Zanim jednak zostaną one przymocowane, płyty są malowane powłoką ochronną. Ta powłoka ochronna gwarantuje, że w drewnie nie pojawią się insekty i inne szkodniki. Po wyschnięciu desek, są one umieszczane w kontenerze i przykręcane do stalowych wsporników podłogowych. Tak powstały kontener może pełnić różne funkcje – biuro z kontenerów morskich jest coraz częściej stwarzane przez firmy z różnych dziedzin. Gotowe kontenery biurowe można zakupić po okazyjnych cenach od wiodących producentów.
Zobacz również:
Jak powinien być znakowany kontener?
Kontener może być teraz oznaczony logo firmy i wszelkimi naklejkami promocyjnymi. Zwykle są to naklejki z samoprzylepnym podkładem. Kontener musi być również oznakowany unikalnym kodem identyfikacyjnym, dzięki któremu kontener może być zidentyfikowany z dowolnego miejsca na świecie. Kod identyfikacyjny składa się z jedenastu znaków alfanumerycznych, z których każdy odpowiada określonemu znaczeniu. Pierwsze trzy litery służą do identyfikacji właściciela kontenera. Czwarty znak to kod grupy produktów, który może być zapisany jedną z trzech liter :U, J lub Z. U oznacza kontener morski, J dowolne urządzenie, które można podłączyć do kontenera morskiego – np. agregat prądotwórczy, a Z to przyczepa służąca do transportu kontenera transportowego.
Cyfry od piątej do dziesiątej tworzą numer seryjny nadany przez właściciela kontenera. Numer ten służy właścicielowi danego kontenera do jego identyfikacji. Po oznakowaniu kontenera mocowane są uchwyty drzwi i mechanizm zamykający. Następnie wokół drzwi zawijana jest gumowa uszczelka, aby zapewnić ich wodoszczelność. Spód pojemnika jest teraz spryskiwany wodoodpornym środkiem uszczelniającym. Po wyschnięciu uszczelniacza pojemnik jest moczony w wodzie, a następnie sprawdzany pod kątem szczelności lub wad. Jeśli nie zostaną wykryte żadne wady ani nieszczelności, kontener jest gotowy i może zostać przetransportowany do miejsca przeznaczenia. Kontener morski 20 ma dużą powierzchnię magazynową – kontener 20 stopowy ma nie tylko dużą powierzchnię ale i wytrzymałość.