Sklepy / Wnętrza · 14 maja 2021

Jak w skuteczny sposób sprzedawać płytki ceramiczne?

Płytki ceramiczne https://ceramixplytki.pl/12-plytki-uniwersalne od lat cieszą się ogromną popularnością wśród klientów urządzających zarówno mieszkania, jak i powierzchnie gospodarcze. Dlatego też powinien mieć je w ofercie każdy sklep z artykułami budowlanymi czy do wykończenia wnętrz. Jak sprzedawać płytki ceramiczne do kuchni, płytki do salonu czy takie, które można położyć na zewnątrz? Odpowiadamy. 

Właściwa ekspozycja

Kluczem do sukcesu każdego sprzedawcy jest właściwa ekspozycja towaru. Klienci bowiem kupują przede wszystkim oczami – interesują się więc wyłącznie tym, co im się spodoba. W sklepach budowlanych bardzo często możemy zauważyć, że płytki z ekspozycji są zwyczajnie brudne czy w niektórych miejscach popękane. Dlatego też należy zadbać o to, aby były one czyste, a także wybierać do ekspozycji tylko nienagannie prezentujące się modele. Postawmy na takie kafelki, które wpisują się w obecne trendy. Dotyczy to szczególnie sklepów, które posiadają szeroki asortyment płytek ceramicznych. Klienci nie zawsze wybierają to, co akurat jest modne, jednak wielu z nich poniekąd kieruje się obowiązującymi trendami. Właściwa ekspozycja płytek jest znacznie łatwiejsza, jeśli sklep oferuje również meble czy innego rodzaju produkty do wykończenia wnętrza. W tym przypadku istnieje możliwość stworzenia mini pomieszczeń, w których na podłodze umieścimy właśnie wybrane płytki ceramiczne. Pamiętajmy przy tym, że całość stylizacji musi ze sobą współgrać. Kafelki drewnopodobne doskonale pasują do wnętrz urządzonych w stylu industrialnym. Płytki imitujące drewno https://ceramixplytki.pl/kontakt doskonale sprawdzą się również w tradycyjnie urządzonych pomieszczeniach. Tymczasem jeśli chcemy postawić na nieco bardziej nowoczesne rozwiązania, to wybierzmy płytki dekoracyjne bądź w modnym kolorze szarym czy białym. Od właściwej ekspozycji może zależeć powodzenie sprzedaży płytek. Działa ona bowiem na wyobraźnię klienta. Niektórzy z nich, po obejrzeniu dobrze wykonanej ekspozycji, całkowicie zmieniają zdanie dotyczące planowanego wystroju wnętrz. Obecnie największe firmy meblarskie czy budowlane stawiają właśnie na ekspozycje. Najczęściej wykonane są one przez profesjonalnych architektów.

Wyprzedaże nie tylko sezonowe

Początek zimy i lata to czas wyprzedaży. Niegdyś dotyczyły one niemal wyłącznie sklepów odzieżowych, dziś równie dobrze ma się wyprzedaż płytek https://ceramixplytki.pl/11-plytki-dekoracyjne. Niemniej jednak postawmy na częstsze promocje, które pomogą przyciągnąć klientów. Końcówki serii, czyli tak zwany outlet, powinny być sprzedawane po niższej cenie. Zaletą outletów jest fakt, iż możemy sprzedawać dobrej jakości płytki po niskich cenach, co szczególnie zadowoli klienta. Wadą – że płytkami z końcówek serii trudno będzie wyłożyć większe powierzchnie. Zawsze jednak trafią się klienci, którzy mają do wyłożenia jedynie małe pomieszczenia i chętnie kupią płytki po niższej cenie. Przecenić powinniśmy również płytki niższego gatunku. Są to dobrej jakości kafelki, które posiadają jedynie niewielkie skazy czy odbarwienia. Mogą one posłużyć do wyłożenia powierzchni niereprezentacyjnych, na przykład garaży czy garderoby. Dysponując dobrą ofertą cenową możemy zachęcić klientów do odwiedzenia naszego sklepu. Nie zapominajmy oczywiście o przynajmniej delikatnej obniżce cen w sezonie remontowym. Wtedy bowiem klienci bardzo chętnie kupują płytki ceramiczne, a jeszcze chętniej kupią je po niższych cenach.

Wizualizacja wnętrz

Różnego typu programy mogą posłużyć sprzedawcom do wizualizacji wnętrz, które wyłożone będą dostępnymi w sklepie kafelkami. Wbrew pozorom wielu klientów nie potrafi sobie wyobrazić, jak dokładnie będą wyglądać och wnętrza po remoncie. Dlatego też przedstawmy im to na obrazku. Wizualizacja może pomóc w pobudzeniu wyobraźni i podjęciu decyzji o zakupie konkretnych płytek ceramicznych. Sklepy często oferują darmową wizualizację wnętrz, jeśli klient dokona zakupu płytek bądź innego rodzaju materiałów budowlanych. Jest to przede wszystkim zabezpieczenie przed nieuczciwymi klientami, którzy chętnie kupują kafelki w szarej strefie.

Bogata oferta

Każdy sprzedawca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że klienci uwielbiają mieć wybór. Jeśli zaopatrzymy nasz sklep jedynie w kilka rodzajów kafelek, to nie spodziewajmy się ogromnych zysków. O wiele lepiej jest zaproponować klientom różnorodne rozwiązania. Możemy wzbogacić ofertę o płytki dekoracyjne, płytki ścienne, do salonu, do kuchni i łazienki czy też o płytki zewnętrzne. Jest to o tyle istotne, że klienci lubią mieć możliwość dokonania zakupu wszystkich potrzebnych produktów w jednym miejscu. Wprowadźmy również sprzedaż płytek na sztuki oraz na paczki. Dzięki temu klient, który nie potrzebuje całego opakowania kafelek, może kupić mniej, jednak po nieco wyższej cenie. Sprzedawcy powinni również pomyśleć o otworzeniu sklepu internetowego. Klienci przestawili się bowiem na kupowanie w internecie. Dzięki temu rozwinięcie działalności gospodarczej może okazać się o wiele prostsze. Co więcej, mamy możliwość dotrzeć do klientów, którym nie po drodze do naszego sklepu, chociażby ze względu na odległe miejsce zamieszkania.